Mitt nya mål!

Pixel Icons 2010-11-16
20:31:04
Jag är faktiskt lite nyfiken på att börja spela spel igen, som jag gjorde när jag var mycket mindre.
Fast då satt man bara på rumpan och spelade Tekken 3 dagarna ut.. trist. Nu i dags läget har ju tekniken
utvecklats drastiskt, och då på den tiden var playstation 1 "bra grafik", men icke, inte nu. Nu ska det vara
sprillans nya och häftigare saker som Nintendo Wii och Ps3. Så, då jag sparat mycket pengar så ska jag
köpa, antingen en Xbox 360 eller Playstation 2 eller 3. Jag är verkligen sugen på att börja med något nytt, SPELA!

Sen jag köpte en speltidning som fascinerade och fick mig fångad i spelens värld, så har mitt nya mål
blivit att.. Become a game nerd! Har redan börjat spela lite smått på Ps1. Det är kul :) men inte särskilt kul själv..
När timmy kommer ner får han spela med mig. ♥

MEN JAG SKA SKAFFA PLAYSTATION 2, SKULLE JAG TRO. 
För då kan man spela Ps1 spelen till den med, that's great!

Lite scannade bilder från min speltidning...











Kommentarer
Postat av: Anonym

Skulle väl personligen rekommendera att köpa antingen en PS3a eller en X360. Dels för att det nästan är de enda konsolerna (bortsett från Nintendo Wii, då) som det släpps spel till idag. Se efter vilka kommande speltitlar som skulle kunna passar dig, vilken handkontroll du gillar mest etc. Det kan hjälpa dig väldigt mycket när du väl kommit så långt så att det är dags för ett köp. Playstation 3 har gratis online, vilket i min mening är ett enormt plus. Så om du inte är sugen på att punga några hundra för att kunna spela online osv så är nog inte X360 någon konsol för dig. Spelet The Last Guardian, som du länkade en bild på i inlägget verkar dessutom bli sjukt grymt och nyskapande. Det kommer att släppas nästa år och är exklusivt för PS3. PS3 har inbyggd Blu-ray, vilket också är ett enormt plus i kanten imo. PS1 spel kan spelas på en PS3a, dock endast om du har den feta (äldre) modellen och inte en slim.



Skippa PS2an, och köp istället något nyare som det fortfarande görs spel till. C:



Mvh

2010-11-19 @ 17:49:45
Postat av: Anonym

Skulle väl personligen rekommendera att köpa antingen en PS3a eller en X360. Dels för att det nästan är de enda konsolerna (bortsett från Nintendo Wii, då) som det släpps spel till idag. Se efter vilka spel som passar dig, vilken handkontroll du gillar mest etc. Det kan hjälpa dig väldigt mycket när du väl kommit så långt så att det är dags för ett köp. Playstation 3 har gratis online, vilket i min mening är ett enormt plus. Så om du inte är sugen på att punga några hundra för att kunna spela online osv så är nog inte X360 någon konsol för dig. Spelet The Last Guardian, som du länkade en bild på i inlägget verkar dessutom bli sjukt grymt och nyskapande. Det kommer att släppas nästa år och är exklusivt för PS3. PS3 har inbyggd Blu-ray, vilket också är ett enormt plus i kanten imo. PS1 spel kan spelas på en PS3a, dock endast om du har den feta (äldre) modellen och inte en slim.



Skippa PS2an, och köp istället något nyare som det fortfarande görs spel till. C:



Mvh

2010-11-19 @ 19:18:28
Postat av: Vera

Skiit söt blogg!! :)

2010-11-22 @ 21:15:03
URL: http://veeraaahs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0